måndag 29 juni 2009

I Almis för jobbets räkning

Gotland är vackert. Vårt hus lite mindre vackert. Mitt rum ligger i källaren och har tillhört (tillhör?) tonåringen Kicki som skrivit det på sin vita sekretär några gånger så att ingen av sommargästerna ska kunna missa det. Kanske ska lämna ett hemligt meddelande till Kicki innan jag åker tillbaka.
Igår lyssnade jag på Gudrun Schyman. Hon var sen till ett seminarium på grund av båten. Men det gjorde ingenting. Hon sprang upp på scenen, var inte det minsta andfådd och började debattera jämställdhet inom loppet av en sekund. Hon är lite som CJ i Vita huset känns det som. Rapp och skärpt när som helst på dygnet. Jag kanske vill vara Gudrun.
Idag ska jag beundra Margot lite grann.
Sen kanske jag ska prata med dom i lilla Flytta till Gotland-boden och undersöka dom möjligheterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar