söndag 14 juni 2009

första inlägget

Det återstår att se hur det blir med det här bloggandet. Expatliv är något mer händelserikt än en vardag i Östra Svealand. Så att säga. Men kanske jag vågar mig på jämförelser mellan mittens rike och kära Svärje. Fast då kommer det att bli så uppenbart att jag blivit fascist och det vill jag nog inte.
Men sen jag kom hem från öster har det ändå hänt lite som kunnat vara stoff för ett litet inlägg:
Har återupplevt tvåsamhetens välsignelse. som förövrigt behöver ytterligare en statlig välsignelse för att inte längre vara ett partnerskap. Otroligt pajigt.
Fick äntligen prova Spotify som alla pratat om men har redan ruttnat lite på det. Får söklåsning och kommer aldrig på nåt som jag vill lyssna på. det blir som att det enda artist jag kommer på är Britney Spears. och hon är ju faktiskt bara en artist av många. Många.
Sen fick jag lukta på syrener och pussa på min gudson.
Jag fick även gå på norrlandsbröllop där det satt en tjock trubadur och sjöng Cecilia Lind på en scen i åtta timmar.
Har på riktigt haft en dröm där jag startade en sajt där man kunde ranka hantverkare och varna för usla sådana. Det fanns inget som helst motiv att tjäna pengar utan bara trycka dit denna vidriga yrkesgrupp. Det kändes jättebra i drömmen men väldigt lamt när jag vaknade. Och vem skulle vilja renovera min lägenhet i framtiden? Hahaha, en hemsida...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar