Visar inlägg med etikett saffranspannkaka. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett saffranspannkaka. Visa alla inlägg

onsdag 1 juli 2009

Med bilder på...




...en halväten saffranspannkaka och på Alice Bah (jo hon är med på bilden om man tittar noga) säger jag adjö till Almedalen. En sak som jag vill säga är jag inte riktigt tycker att klimat och miljö rimmar med alla struntpapper man får med inbjudningar till morotskaksträff med morotsföreningen eller snabbkaffe av IOGT-NTO. Och behöver typ ISO-märkning trycka upp 10 tusen blad med inbjudan till pressträff? Kanske hundra vore mer realistiskt.


Värst är ändå alla nyckelband folk vill att man tar emot. Nyckelband?! Världens dummaste och onödigaste grej och, hur många vill en människa ha?


Hoppas det inte regnar på Mona ikväll.

Maudan, Maudan


Det jag minns nu av Mauds tal var att hon träffat ett företag i Umeå som säljer trumljud. "Som säljer trumljud!" Säg det med Maudans röst så blir det lite skoj. Sen ville hon släppa ut bävrarna igen men jag minns inte om det var för det svenska ordförandeskapet i EU eller hur det nu var.

Har för övrigt ätit två portioner saffranspannkaka och sett Alice Bah en gång till. Nu har jag också hört henne prata och tycker att hon är snäll.

Jag vill även bo på Gotland. Imorgon ska jag prata med det lilla ståndet på torget som heter just så och smida planer om hur jag och M och Harriet kan få en framtid smack mitt i Östersjön.